Logowanie do systemów IT UMED

Szanowni Państwo,

Przypominamy, że w celu zwiększenia bezpieczeństwa systemów IT w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi został uruchomiony mechanizm dwuskładnikowej autoryzacji użytkowników logujących się za pomocą konta uczelnianego spoza sieci uczelnianych.

Powyższy mechanizm dotyczy następujących systemów IT i usług:

  • uczelniana poczta w domenie umed.lodz.pl,
  • wszystkie usługi Office365 (np. Teams, One Drive, One Note, Forms),
  • Wirtualna Uczelnia,
  • Intranet,
  • Process Portal.

Autoryzacja dwuskładnikowa oparta jest o aplikację instalowaną na urządzeniu mobilnym użytkownika (telefon/tablet). Instalacja aplikacji jest dobrowolna, ale konieczna w przypadku uzyskiwania dostępu do ww. systemów i usług z wszystkich sieci publicznych (z wyłączeniem wewnętrznej sieci internetowej uczelni).
Aby po uruchomieniu mechanizmu dwuskładnikowej autoryzacji, tj. po 6 marca 2023 r., zapewnić sobie możliwość logowania do ww. systemów i usług z innych sieci niż sieć uczelniana, należy zainstalować i skonfigurować aplikację zgodnie z dostępną pod poniższym linkiem instrukcją: Instrukcja konfiguracji Microsoft Authenticator.

UWAGA!
Nie ma konieczności instalowania aplikacji na wszystkich urządzeniach, na których korzystacie Państwo z systemów IT uczelni. Wystarczy instalacja na jednym urządzeniu (np. na telefonie), które będzie służyć do potwierdzania logowania. Aplikacja nie jest konieczna do pracy w systemach po zalogowaniu się do nich.

W przypadku dodatkowych pytań i ewentualnych problemów z konfiguracją aplikacji, prosimy o kontakt z Centrum Informatyczno-Telekomunikacyjnym (e-mail: cit@umed.lodz.pl lub tel. 42 272 53 69, 272 50 12, 272 50 13).

Podziel się
Opublikowano: 19 października 2023