UMEDnet ma już rok!

W maju świętujemy pierwsze urodziny naszego nowego portalu intranetowego – UMEDnet.

Od dziś aż do 7 czerwca, w każdy poniedziałek i środę pojawi się nowy newsletter, w którym znajdą się przydatne wskazówki ułatwiające codzienną pracę, informacje o nowych funkcjonalnościach oraz porady dotyczące efektywnego i bezpiecznego korzystania z portalu.

UMEDnet został zaprojektowany jako przyjazna platforma służąca za główne źródło wiedzy oraz narzędzie wymiany informacji wewnątrz uczelni. Pracom nad nim przyświecał jeden główny cel – odpowiedzieć na potrzeby użytkowników.

Przypomnijmy najważniejsze zmiany, jakie przyniósł nowy intranet.

Wiele nowych funkcji zyskała rozbudowana strefa użytkownika, zapewniająca łatwy i wygodny dostęp do danych pracowniczych, w tym m.in. planu urlopowego, pasków wynagrodzeń, badań lekarskich, formularza PIT czy benefitów i świadczeń.

Strefa managera to nowy element, gdzie wyświetlane są informacje o zespole, składnikach majątkowych oraz budżety, którymi manager zarządza

Zupełną nowością były także obszary wiedzy, czyli baza praktycznych informacji pogrupowanych tematycznie, a nie według nadzorujących je jednostek.

Zaledwie rok temu udostępniliśmy ich 6, aktualnie jest już 11. Dodaliśmy m.in. zasoby dot. badań klinicznych, aktów prawnych czy raportów i analiz. Kolejne są w przygotowaniu.
Wszelkie treści w obszarach wiedzy są stale aktualizowane i uzupełniane o nowe informacje.

Duży problem stanowiła mnogość komunikatów. W ramach UMEDnet wprowadziliśmy kategoryzację newsów, oznaczamy je tagami, co ułatwia wyszukiwanie potrzebnych treści, komunikaty wyróżnione są dodatkowo dedykowanymi ikonkami. Ograniczyliśmy również liczbę komunikatów priorytetowych i wprowadziliśmy opcję Zapisz na później, która umożliwia odłożenie zapoznania się z ważnym komunikatem i pozwala uniknąć blokady w korzystaniu

z intranetu.

Aby walczyć z nadmiarem treści przesyłanych drogą mailową, uruchomiliśmy cykliczne newslettery zawierające najważniejsze informacje. We wtorki na skrzynki wszystkich pracowników trafia UMED News, w czwartki pracownicy związani z działalnością naukową uczelni otrzymują UMED News – Nauka.

Aby ułatwić poszukiwanie informacji, w górnym pasku strony startowej umieściliśmy pełnotekstową wyszukiwarkę pozwalającą szybko przeszukać cały portal wg wybranego hasła. Wyniki wyszukiwania są dodatkowo podzielone na kategorie.

W ramach intranetu dostępnych jest jeszcze kilka innych przydatnych wyszukiwarek:

  • dokumenty z PP (z aż 9 różnych aplikacji),
  • akty prawne,
  • zgłoszenia BIT / zgłoszenia CIT,
  • aparatura,
  • pracownicy i witryny jednostek w ramach zakładki Jednostki organizacyjne.
Podziel się
Opublikowano: 9 maja 2023