Szkoła letnia

Szkoła letnia “How to influence scientific outcomes with innovations”

Termin realizacji: 9-12 Lipca 2024 | Miejsce: sala 01.11, Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

 

Sylwetki prelegentów - visiting Professors

Prof. Joanna Klubo-Gwiezdzinska, MD, PhD, MHSc
Visiting Professor at the Department of Endocrinology and Metabolic Diseases (Prof. Małgorzata Karbownik-Lewińska)
Lasker Tenure Track Investigator is the Acting Section Chief of Thyroid Tumors and Functional Thyroid Disorders at the Metabolic Diseases Branch, National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, National Institutes of Health in Bethesda, MD. She obtained her MD and PhD degree from Nicolaus Copernicus University, Collegium Medicum in Bydgoszcz, Poland, and Master of Health Science degree from Duke University, Durham, NC, USA. She underwent residency training in Nicolaus Copernicus University, Poland as well as Georgetown University, Washington, DC and fellowship in endocrinology at the National Institutes of Health, Bethesda, MD, USA. She is board certified in internal medicine and endocrinology, diabetes and metabolic diseases.
Prof. Klubo-Gwiezdzinska’s primary scientific focus involves translational and clinical studies focused on the optimization of thyroid cancer diagnosis, as well as appropriate risk stratification and therapy aimed at improving patients’ morbidity and mortality outcomes utilizing personalized medicine. She is an author of 95 publications in high impact journals including JAMA, Lancet Oncology, Clinical Cancer Research and 12 book chapters. Prof. Klubo-Gwiezdzinska is a recipient of several awards for her work, including prestigious the American Society for Clinical Investigation 2021 Young Physician-Scientist Award and Women Advancing Thyroid Research Award from the American Thyroid Association.

Prof. Arkadiusz Sitek
Visiting Professor at the Department of Nuclear Medicine (Prof. Zbigniew Adamczewski)
Prof. Arkadiusz Sitek is a Professor at Harvard Medical School and an Associate Investigator at Massachusetts General Hospital, Center for Advanced Medical Computing and Analysis, where he applies expertise in artificial intelligence (Al), data science, and medical physics to address healthcare challenges. With over 20 years of experience in this field, he is passionate about integrating technology and medicine to enhance patient outcomes, improve clinical workflows. Previously employed at IBM and Philips Research in Cambridge. In 2006-2015, assistant professor at Harvard Medical School, and a medical physicist at the Brigham and Women’s and Massachusetts General Hospitals. In years 2001-2006 scientist in Lawrence Berkeley Labs in Berkeley and Beth Israel Medical Center in Boston. His professional interests are focused on the use of computing in medicine. He specializes in the application of statistical methods in healthcare, medical data visualization, medical physics, and machine learning.
His research focuses on developing and implementing Al-driven solutions for various healthcare domains, such as clinical decision support systems, computer vision for diagnostic medical imaging, biomarker discovery, and telemedicine. He aims to advance healthcare innovation through Al and data science, collaborating with a multidisciplinary team of clinicians, researchers, and data scientists. His work has been recognized in numerous journals and awards, and involves partnerships with global industry and academic institutions. He also leads teams and research programs, effectively communicating complex ideas to diverse audiences. With a PhD in Medical Physics, he has a strong background in both the theoretical and practical aspects of Al and healthcare.

Data i harmonogram spotkań

Szkoła Letnia odbędzie się w dniach 09-12 lipca 2024 roku (4 dni).

Jak się zarejestrować?

Liczba miejsc ograniczona – o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Pierwszeństwo w aplikowaniu mają doktoranci studiujący w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej. 

Rejestracja rozpoczyna się  01.02.2024 i trwać będzie do 30.03.2024. 

Aby się zarejestrować, skorzystaj z poniższego linku.
https://forms.office.com/e/j88QuRkYLz

Zajęcia wprowadzające

Integrating & Icebreaking Online Session – 29.06.2024, godz. 17.00-19.00

Prowadzący: dr n. biol. Ewelina Łojewska

Spotkanie online, ma na celu integrację i przełamanie pierwszych lodów przed rozpoczęciem szkoły letniej. Sesja pre-learningowa jest specjalnie przygotowana dla doktorantów. Pozwoli na nawiązywanie kontaktów, dzielenie się doświadczeniami i budowanie relacji z osobami o różnych zainteresowaniach i obszarach badawczych. Poprzez angażujące aktywności i dyskusje uczestnicy będą mieli okazję nawiązać wartościowe relacje, wymienić pomysły i nastawić się na współpracę podczas nadchodzącej szkoły letniej. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym badaczem czy dopiero zaczynasz swoją doktorancką podróż, ta sesja ma na celu stworzenie przyjaznego środowiska sprzyjającego rozwojowi akademickiemu.

Ewelina Łojewska, PhD
brings over 5 years of expertise in facilitating co-creation workshops, developed through her role in managing the Polish edition of the European Institute of Innovation and Technology (EIT Health) course „Co-creation in Healthcare Innovations". With a focus on advancing innovations in healthcare, Ewelina's approach is distinguished by her commitment to incorporating the perspectives of all stakeholders, aligning closely with the principles of the EU Responsible Research and Innovation Policy. Ewelina holds a PhD in Medical Biotechnology, further solidifying her academic expertise and specialization in the field. Her scholarly contributions extend beyond her doctoral research, as evidenced by her authorship of scientific publications.
Ewelina works as a Senior International Project Specialist at the International Projects Department at Medical University of Lodz. She is actively supporting international projects in healthcare at MUL, based on programs like Horizon Europe, Interreg, Erasmus+, and EIT Health.

Opis kursu:

W świecie szybko rozwijającej się nauki sukces odnoszą ci, którzy rozumieją jak skutecznie wykorzystać różne innowacje. Przełomowe rozwiązania i innowacyjne podejście do problemu często zapewniają szybszy rozwój niż programy edukacyjne. Tylko nieliczni posiadają wiedzę na temat skutecznego integrowania innowacyjnych praktyk w swoje przedsięwzięcia badawcze. Szkoła Letnia dla doktorantów to wyspecjalizowany i intensywny program zaprojektowany w celu zapewnienia zaawansowanego kształcenia. Skoncentrowany na obszarze, w którym opieka zdrowotna spotyka się z innowacją. Główny nacisk programu kładzie się na to, jak innowacyjne technologie, metodyka i właściwe podejście wpływa na wyniki opieki zdrowotnej – ze szczególnym uwzględnieniem badań i praktycznych zastosowań.

Kurs ma na celu wypracowanie indywidualnych poglądów na temat zastosowania różnych innowacji podczas pracy klinicznej oraz podejścia pozwalającego na rozwiązanie problemów.
Poprzez wykłady, dyskusje przypadków i warsztaty, doktoranci nauczą się, jak skutecznie uwzględniać innowacje w rozwoju swojej kariery.

Głównym celem Szkoły Letniej jest wyposażenie doktorantów w odpowiednie narzędzia i umiejętności, które pozwolą na wniesienie znaczącego wkładu do nieustannie zmieniającego się środowiska opieki zdrowotnej.

Cele kursu:

  • Zrozumienie podstawowych koncepcji, podejść i praktyk w zakresie innowacji technologicznych w opiece zdrowotnej
  • Zastosowanie podejścia i praktyki do studiów przypadków, sytuacji osobistych lub projektów badawczych
  • Umiejętność prezentowania pomysłów, analiz i wniosków – werbalnie i pisemnie – w sposób logiczny i oparty na dowodach

Kluczowe elementy szkoły letniej

  • Podejście interdyscyplinarne
  • Współpraca badawcza
  • Warsztaty praktyczne
  • Networking

Zasady uczestnictwa i obecności

Szkoła Letnia będzie prowadzona w Łodzi, w nowoczesnych obiektach Centrum Kliniczno-Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego. Podczas trwania Szkoły Letniej będą Państwo mogli uczestniczyć w wykładach wybitnych wykładowców z zagranicznych instytucji. Obecność wszystkich zapisanych uczestników na zajęciach jest obowiązkowa.

Spotkania przedszkoleniowe będą odbywać się za pośrednictwem aplikacji Teams. Wymagają one aktywnego uczestnictwa, dyskusji i dialogu. 

Uzyskanie oceny

Zaliczenie opiera się na dwóch składowych z uwzględnieniem poniższej wagi:

  • Pisemna analiza przypadku i samoocena • 30% oceny
  • Obecność i uczestnictwo w zajęciach • 70% oceny

Pisemna analiza przypadku i samoocena

Każdemu uczestnikowi kursu zostanie przydzielone jedno zagadnienie naukowe, które można analizować w grupach, jednak jego opis należy przygotować indywidualnie. Pisemna analiza nie powinna przekraczać jednej strony (maszynopis, czcionka o pojedynczych odstępach, 11 pkt.). Dodatkowo dopuszcza się dodanie  maksymalnie trzech stron przykładów, tabel i rysunków.

Obecność i uczestnictwo w zajęciach
Opuszczenie więcej niż dwóch zajęć powoduje obniżenie oceny za uczestnictwo. Uczestnicy są również zobowiązani do punktualności na zajęciach. Jeśli nie możesz uczestniczyć w wykładzie, spóźnisz się na konferencję internetową lub musisz wcześniej wyjść, prosimy o wcześniejsze powiadomienie instruktora i asystenta dydaktycznego.

Doktoranci kształcący się w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej otrzymają dodatkowo zaliczenie 15 godzin seminaryjnych – po pozytywnym ukończeniu szkoły letniej.

Potrzebujesz więcej informacji?

Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z Centrum Obsługi Doktorantów:

mgr Aleksandra Czekalska – Kierownik Centrum Obsługi Doktorantów
aleksandra.czekalska@umed.lodz.pl | (42) 272 50 79
+48 785 911 521 (w godzinach pracy COD)

mgr Ada Mikulska – Samodzielny referent ds. obsługi doktorantów
ada.mikulska@umed.lodz.pl | (42) 272 50 80

mgr Karolina Dzięcioł – Samodzielny referent ds. obsługi doktorantów
karolina.dzieciol@umed.lodz.pl | (42) 272 50 84

Polityka dostępności

Uniwersytet Medyczny w Łodzi stawia sobie za cel zapewnienie dostępnej społeczności akademickiej. Zespół szkoły letniej jest odpowiedzialny za zapewnienie pomocy i dostępu dla słuchaczy ze specjalnymi potrzebami lub niepełnosprawnościami. Konieczne jest jednak jak najszybsze powiadomienie zespołu Centrum Obsługi Doktorantów, aby uniknąć opóźnień w udzieleniu wsparcia. Więcej informacji można uzyskać pod adresem e-mail: aleksandra.czekalska@umed.lodz.pl.

Podziel się